Скачивание карт на ПК, Android или IOS[]
После загрузки map.wbox или map.json из такого источника, как Discord, вы можете просмотреть информацию о соответствующей платформе ниже, чтобы загрузить и использовать карты.
Информация о файлах[]
Ниже будет представлена краткая документация по различным файлам, которые вы можете увидеть при загрузке карт, так что вы получите общее представление о том, что они собой представляют, прежде чем переходить к инструкциям по установке.
map.json — старый формат карты до обновления 0.7.0. Этот формат по-прежнему загружается и запускается в worldbox, но не будет иметь файла map.meta .
map.wbox — новый формат карты выпущен в обновлении 0.7.0. Создает файл map.meta .
map.meta — метаинформация, которая помогает просматривать карты в игре. Этот файл создается с помощью файлов map.wbox и его не нужно передавать другим пользователям, чтобы ваша карта работала.
preview.png — изображение, которое отображается в диспетчере сохранений и дает предварительный просмотр того, как выглядит карта. Этот файл не является обязательным, но без него файлы будут иметь пустой фон океана и могут выглядеть «пустыми», когда это не так.
Файлы могут быть сгруппированы только как таковые с (o), обозначающим необязательные файлы:
map.json и (o) preview.png
или же
map.wbox, (o) map.meta и (o) preview.png .
Установка карт[]
Установка на ПК[]
- Найдите файлы сохранения в Users % Username% AppData LocalLow mkarpenko WorldBox saves. Если папки не существует, создайте ее, а внутри «saves» создайте папку с именем «save1», это будет первое сохранение в вашей игре при запуске.
- Выберите уже существующую папку для сохранения или папку, которую вы только что создали. (save1, save3, save5 и т. д.) и поместите сюда загруженный файл map.wbox или map.json. Здесь также размещаются дополнительные файлы, такие как map.meta или preview.png. Видео с инструкцией (точно такой же метод работает для формата map.wbox)
У вас нет папки «AppData» в вашей Windows[]
- Зайдите в проводник.
- Откройте диск C : .
- Щелкните Просмотр в строке меню.
- Щелкните значок Параметры . (Если вместо этого вы щелкните маленькую стрелку под ней, выберите « Изменить папку и параметры поиска» ).
- Выберите вкладку « Просмотр ».
- В разделе « Файлы и папки»> «Скрытые файлы и папки» выберите параметр « Показать скрытые файлы, папки и диски» .
- Щелкните ОК .
Установка на Android[]
- Найдите файлы сохранения в Android data com.mkarpenko.worldbox files saves. Если папка не существует, создайте ее и внутри «save» создайте папку с именем «save1», это будет первое сохранение в вашей игре, когда вы запускаете её.
- Выберите уже существующую папку для сохранения или папку, которую вы только что создали. (save1, save3, save5 и т. д.) и поместите сюда загруженный файл map.wbox или map.json. Здесь также размещаются дополнительные файлы, такие как map.meta или preview.png.
Видео с инструкцией по установке (сегодня уже не надо выбирать роль, поэтому каналы для скачивания карт будут доступны вам сразу)
Установка на IOS[]
Это требует стороннее программное обеспечение и может быть опасно
- Загрузите IOS Injector.
- Найдите файл сохранения WorldBox.
- Вставьте карту в папку для сохранения, которую вы хотите перезаписать
Также обратите внимание, что это коротко, потому что никто не подтвердил, что это рабочий метод. Это означает, что, скорее всего, вам никто не поможет, кроме этих инструкций, и что метод может даже не сработать.
Установка на Mac[]
Выполните комбинацию Command + Shift + G, затем вставьте это в / Users / NAME / Library / Application Support / com.mkarpenko.WorldBox / saves.
Измените «NAME» на свое имя
Это может появиться только в том случае, если вы сохранили карты ранее.
Выберите уже существующую папку для сохранения или папку, которую вы только что создали. (save1, save3, save5 и т. д.) и поместите сюда загруженный файл map.wbox или map.json. Здесь также размещаются дополнительные файлы, такие как map.meta или preview.png.
Типы создания карт[]
Карты можно создавать, использовать и публиковать разными способами. Ниже перечислены различные типы методов создания и общая информация о них.
Карты по умолчанию[]
Первый и нормальный способ: карты генерируются естественным образом с помощью инструмента генератора игры с размерами от 2×2 до 9×9. Генератор предоставляет выбрать вам тип карты, которую вы можете создать. Всего, существует 16 типов создаваемых карт
№ | Тип карты | ID | Описание | Изображение |
---|---|---|---|---|
1 | Континет | continent | «Один большой кусок земли» | |
2 | Коробочный Мир | box_world | «Мир в Коробке» | |
3 | Архипелаг | islands | «Горстка небольших островов» | |
4 | Скучные Равнины | boring_plains | «Очень плоские равнины» | |
5 | Пончик | donut | «Мир с озером в центре» | |
6 | Тост | toast | «Четырёхугольный плоский мир» | |
7 | Блин | pancake | «Круглый плоский мир» | |
8 | Дремлющий Вулкан | dormant_volcano | «Огромный остров, созданный вулканом давным-давно» | |
9 | Сыр | cheese | «Большая территория с озёрцами!» | |
10 | Гнилое Яблоко | bad_apple | «Симулятор бункера» | |
11 | Муравейник | anthill | «Создано Муравьями Древних» | |
12 | Жемчуг Хаоса | chaos_pearl | «Создан после столкновения 99 миров!» | |
13 | Хаотичная Лазанья | lasagna | «Многослойный мир» | |
14 | Шахматная доска | checkerboard | «Время для игры!» | |
15 | Кабинки | cubicles | «Созданы для злого повелителя» | |
16 | Пустота | empty | «Ничего. Превосходный старт» | hfd |
Размеры карт по умолчанию: []
128×128 плиток (2×2), ID — tiny
192×192 плитки (3×3), ID — small
256×256 плиток (4×4), ID — standard
320×320 плиток (5×5), ID — large
384×384 плитки (6×6), ID — huge
448×448 плиток (7×7), ID — gigantic
512×512 плиток (8×8), ID — titanic
578×578 плиток (9×9), ID — iceberg
Модифицированные размеры[]
Другой способ — изменить размеры естественного генератора, чтобы они выходили за пределы или ниже того, что установлено в игре, с картами любого размера.
Как правило, 20×20 — это предел для большинства современных компьютеров, для обработки которого требуется около 16 ГБ.
Ниже 20×20, где может удерживаться предел большинства продвинутых телефонов.
Средние новые телефоны должны получить 15х10 без ужасных лагов.
Для менее мощных машин ограничения игры настолько велики, насколько они могут работать с ними.
Эти размеры создаются либо с помощью редактора памяти, такого как CheatEngine, либо GameGuardian с использованием инструмента-генератора. Или программу ImageToMap.
ImageToMap[]
Последний вид и лучший для точных карт — это метод преображения изображения в карту. Он создает изображение, принимая входные данные и применяя к нему палитру. Он также создает файл map.wbox, который вам нужно будет поместить в папку с сохранениями. Есть боты, которые используют функции карты изображений в Discord. Исходный код изображения карты был создан Destring и находится на Discord (discord.gg/worldbox).
Интересные факты[]
- Скорее всего иконки размеров карты Титанический и Айсберг является отсылкой к трагедии парохода «Титаник».
Big
Downloading Maps on PC, Android or IOS
After downloading the map.wbox or map.json from a source such as the Discord you can view the respective platform related information below to download and use maps.
File Info
Below will provide a short documentation of the various files you may see when downloading maps, and so you have a basic understanding of what they are before going through install instructions.
map.json— Old map format prior to update 0.7.0. This format still loads and run within worldbox, but will not have a map.meta file.
map.wbox— New map format released in update 0.7.0. Generates a map.meta file.
map.meta— Meta information that helps preview maps in-game. This file is generated with map.wbox files and is not necessary to share to other users for your map to work.
preview.png— Image that shows in the save manager that gives a preview of what the map looks like. This file is optional, but without it the files will have a blank ocean background and may appear «empty» when they are not.
Files are can only be grouped like such with (o) denoting optional files:
map.json and (o)preview.png
or
map.wbox, (o)map.meta, and (o)preview.png.
Map installations
117.986×117.986px
PC Installation
- Locate Save files in %AppData%..LocalLowmkarpenkoWorldBoxsaves
If the folder does not exist create it, and inside of «saves» create a folder named «save1»
this will be the first save in your game when you launch. - Select a pre-existing save folder or the folder you just created. (save1, save3, save5, etc) and Place your downloaded map.wbox or map.json file here. Optional files such as map.meta or preview.png are also placed here.
How To Install Maps For Worldbox PC
This video assumes you have «File name extensions» turned off. If you do have this option on then DON’T DELETE THE EXTENSION or it will be unusable.
Do not have the «AppData» folder on your Windows 10?
- Go to Explorer.
- Open the C: drive.
- Click View on the menu bar.
- Click the Options icon. (If you click the small arrow below it instead, choose Change Folder and Search options).
- Select the View tab.
- Under Files and Folders > Hidden files and folders, select the option to Show hidden files, folders and drives.
- Click OK.
Android Installation
- Locate Save files in Androiddatacom.mkarpenko.worldboxfilessaves
If the folder does not exist create it, and inside of «saves» create a folder named «save1»
this will be the first save in your game when you launch. - Select a pre-existing save folder or the folder you just created. (save1, save3, save5, etc) and Place your downloaded map.wbox or map.json file here. Optional files such as map.meta or preview.png are also placed here.
How to install maps for Worldbox Android V2.0
Android Map Installation
Video Installation
IOS Installation
Currently Maps can’t be installed on IOS devices that aren’t jailbroken as IOS devices do not provide users with access to the game’s files which need to be used for map installation. map.json Files are not supported
If your iOS device is jailbroken, you can follow these instructions (Instructions assume you are using Filza File Manager)
- Locate WorldBox Folder in /var/mobile/Containers/Data/Application/ (Folder name is WorldBox)
- Once inside WorldBox Folder, navigate to “Documents”, and then to “saves” folder
If the “saves” folder does not exist, create it, and inside of «saves» create a folder named «save1»
this will be the first save in your game when you launch. - Select a pre-existing save folder or the folder you just created. (save1, save3, save5, etc) and Place your downloaded map.wbox file here. Optional files such as map.meta or preview.png are also placed here.
Note that this has not been tested thoroughly. Files such as map.json have failed, but it is unknown if they truly are not compatible. For now, only use map.wbox, map.meta, and preview.png files. Any problems that occur will be at your own risk!
Mac Installation
Do Command+Shift+G Then paste this in /Users/NAME/Library/Application Support/mkarpenko/WorldBox/saves
Change «NAME» to your name
This may only pop up if you’ve saved maps prior
Select a pre-existing save folder or the folder you just created. (save1, save3, save5, etc) and Place your downloaded map.wbox or map.json file here. Optional files such as map.meta or preview.png are also placed here.
Map Making Types
There are many ways maps are created, used, and shared. Below lists the various types of creation methods and generic info about what they are.
Default Maps
The first and normal way, maps generated naturally through the game’s generator tool with sizes from 2×2 to 7×7. The generator has attributes like small island factors and random shape factors, which affect the way the game generates these islands. You can also click the earth button and generate islands, archipelagos, or an empty ocean.
Default maps sizes:
Tiny: 128×128 tiles (2×2)
Small: 192×192 tiles (3×3)
Standard: 256×256 tiles (4×4)
Large: 320×320 tiles (5×5)
Huge: 384×384 tiles (6×6)
Gigantic: 448×448 tiles (7×7)
(Titanic: 512×512 tiles (8×8))
(Iceberg: 576×576 tiles (9×9))
Modded Sizes
The other way is to modify the sizes of the natural generator to go beyond or below what the game is set to, with maps as large as you want.
Generally, 30×30 is the maximum size of a playable map for most advanced computers, requiring a computer with at least 16 GB of RAM to run.
There are bigger map sizes, such as 40×40 and 50×50, but they can take 3-5 minutes just to load (always assuming 16 GB of RAM), and they are enormously game-crashing, making it impossible to play on them.
Below that is 20×20 which is where most advanced phone’s limit may hold.
Average newer phones should get 15×10 without awful lag.
For less powerful machines the game’s limits are as far as they can work with.
These sizes are produced either through using a memory editor like Cheat-Engine, or Game-Guardian with the use of the generator tool. Or the Image-To-Map program.
Image-To-Map
The last kind and the best for accurate maps is the image to map method. It produces an image by taking input and applying a palette to it. It also produces a map.wbox which you will need to place in your saves folder. There are bots that utilize the imagetomap’s functions on the discord. The original imagetomap code was produced by Destring, and is located on the discord (discord.gg/worldbox).
Big
Downloading Maps on PC, Android or IOS
After downloading the map.wbox or map.json from a source such as the Discord you can view the respective platform related information below to download and use maps.
File Info
Below will provide a short documentation of the various files you may see when downloading maps, and so you have a basic understanding of what they are before going through install instructions.
map.json— Old map format prior to update 0.7.0. This format still loads and run within worldbox, but will not have a map.meta file.
map.wbox— New map format released in update 0.7.0. Generates a map.meta file.
map.meta— Meta information that helps preview maps in-game. This file is generated with map.wbox files and is not necessary to share to other users for your map to work.
preview.png— Image that shows in the save manager that gives a preview of what the map looks like. This file is optional, but without it the files will have a blank ocean background and may appear «empty» when they are not.
Files are can only be grouped like such with (o) denoting optional files:
map.json and (o)preview.png
or
map.wbox, (o)map.meta, and (o)preview.png.
Map installations
117.986×117.986px
PC Installation
- Locate Save files in %AppData%..LocalLowmkarpenkoWorldBoxsaves
If the folder does not exist create it, and inside of «saves» create a folder named «save1»
this will be the first save in your game when you launch. - Select a pre-existing save folder or the folder you just created. (save1, save3, save5, etc) and Place your downloaded map.wbox or map.json file here. Optional files such as map.meta or preview.png are also placed here.
How To Install Maps For Worldbox PC
This video assumes you have «File name extensions» turned off. If you do have this option on then DON’T DELETE THE EXTENSION or it will be unusable.
Do not have the «AppData» folder on your Windows 10?
- Go to Explorer.
- Open the C: drive.
- Click View on the menu bar.
- Click the Options icon. (If you click the small arrow below it instead, choose Change Folder and Search options).
- Select the View tab.
- Under Files and Folders > Hidden files and folders, select the option to Show hidden files, folders and drives.
- Click OK.
Android Installation
- Locate Save files in Androiddatacom.mkarpenko.worldboxfilessaves
If the folder does not exist create it, and inside of «saves» create a folder named «save1»
this will be the first save in your game when you launch. - Select a pre-existing save folder or the folder you just created. (save1, save3, save5, etc) and Place your downloaded map.wbox or map.json file here. Optional files such as map.meta or preview.png are also placed here.
How to install maps for Worldbox Android V2.0
Android Map Installation
Video Installation
IOS Installation
Currently Maps can’t be installed on IOS devices that aren’t jailbroken as IOS devices do not provide users with access to the game’s files which need to be used for map installation. map.json Files are not supported
If your iOS device is jailbroken, you can follow these instructions (Instructions assume you are using Filza File Manager)
- Locate WorldBox Folder in /var/mobile/Containers/Data/Application/ (Folder name is WorldBox)
- Once inside WorldBox Folder, navigate to “Documents”, and then to “saves” folder
If the “saves” folder does not exist, create it, and inside of «saves» create a folder named «save1»
this will be the first save in your game when you launch. - Select a pre-existing save folder or the folder you just created. (save1, save3, save5, etc) and Place your downloaded map.wbox file here. Optional files such as map.meta or preview.png are also placed here.
Note that this has not been tested thoroughly. Files such as map.json have failed, but it is unknown if they truly are not compatible. For now, only use map.wbox, map.meta, and preview.png files. Any problems that occur will be at your own risk!
Mac Installation
Do Command+Shift+G Then paste this in /Users/NAME/Library/Application Support/mkarpenko/WorldBox/saves
Change «NAME» to your name
This may only pop up if you’ve saved maps prior
Select a pre-existing save folder or the folder you just created. (save1, save3, save5, etc) and Place your downloaded map.wbox or map.json file here. Optional files such as map.meta or preview.png are also placed here.
Map Making Types
There are many ways maps are created, used, and shared. Below lists the various types of creation methods and generic info about what they are.
Default Maps
The first and normal way, maps generated naturally through the game’s generator tool with sizes from 2×2 to 7×7. The generator has attributes like small island factors and random shape factors, which affect the way the game generates these islands. You can also click the earth button and generate islands, archipelagos, or an empty ocean.
Default maps sizes:
Tiny: 128×128 tiles (2×2)
Small: 192×192 tiles (3×3)
Standard: 256×256 tiles (4×4)
Large: 320×320 tiles (5×5)
Huge: 384×384 tiles (6×6)
Gigantic: 448×448 tiles (7×7)
(Titanic: 512×512 tiles (8×8))
(Iceberg: 576×576 tiles (9×9))
Modded Sizes
The other way is to modify the sizes of the natural generator to go beyond or below what the game is set to, with maps as large as you want.
Generally, 30×30 is the maximum size of a playable map for most advanced computers, requiring a computer with at least 16 GB of RAM to run.
There are bigger map sizes, such as 40×40 and 50×50, but they can take 3-5 minutes just to load (always assuming 16 GB of RAM), and they are enormously game-crashing, making it impossible to play on them.
Below that is 20×20 which is where most advanced phone’s limit may hold.
Average newer phones should get 15×10 without awful lag.
For less powerful machines the game’s limits are as far as they can work with.
These sizes are produced either through using a memory editor like Cheat-Engine, or Game-Guardian with the use of the generator tool. Or the Image-To-Map program.
Image-To-Map
The last kind and the best for accurate maps is the image to map method. It produces an image by taking input and applying a palette to it. It also produces a map.wbox which you will need to place in your saves folder. There are bots that utilize the imagetomap’s functions on the discord. The original imagetomap code was produced by Destring, and is located on the discord (discord.gg/worldbox).
Ads keep us online. Without them, we wouldn’t exist. We don’t have
paywalls or sell mods — we never will. But every month we have large bills
and running ads is our only way to cover them.
Please consider unblocking us.
Thank you from GameBanana <3
World Map
— A Mod for WorldBox.
Earth Reloaded!
Change list:
-Added some of the nem biomes to represent real life terrain better.
-Added some extra details.
-Added 6 easter egg creatures to find.
-Removed snow from warm mountain tops.
-
Instead of making a normal map you should’ve made a map that’s bigger than iceberg.
[Edit: I haven’t downloaded the map so if it is bigger than iceberg sorry.]
URL to post:
-
Decent map but also bad. There are too many mountains! Especially in Asia. There is barely any land for people to colonize! 4/5
URL to post:
-
does it take so long to create
URL to post:
-
Tengo una pregunta. Donde debo poner los archivos? En la carpeta Mod o en otra?
URL to post:
-
why «some common sense» is rickroll:(((
you monster
URL to post:
-
Realy very common sense, indeed. (Never Gonna Give You Up)
URL to post:
-
why a map? why not a mod? but the map looks good
URL to post: